A külmotor


CSÓNAKMOTOR ÁRJEGYZÉKEK

HONDA

EVINRUDE

MERCURY

SELVA

YAMAHA

SUZUKI

PARSUN


FNM Marine Diesel
turbódízel belmotor


.LETÖLTÉS OLDAL.


GRAND csónak árjegyzék




FNM Marine Diesel hajómotorok

A legkorszerűbb Fiat dízel motorok kifejezetten hajómotornak gyártott változatai

video 23 perc
ismertető PDF
EUR - árlista PDF
FNM Diesel hajómotorok adatlapjai pdf formátumban
hanex-FNM-am60-TM345A.pdf hanex-FNM-atm100-TM345A.pdf
hanex-FNM-atm135-TM345A.pdf hanex-FNM-hpe110-JetDrive_.pdf
hanex-FNM-hpe110-TM345A.pdf hanex-FNM-hpe110-ZF25A.pdf
hanex-FNM-hpe150-ZF45A.pdf hanex-FNM-hpe170-ZF45A.pdf
hanex-FNM-hpe190-ZF45A.pdf hanex-FNM-hpe225-ZF45A.pdf
hanex-FNM-hpe250-ZF45A.pdf hanex-FNM-hpe300.pdf
hanex-FNM-hpe80-SailDrive_.pdf hanex-FNM-hpe80-TM345A.pdf
hanex-FNM-hpep150-BravoX1.pdf hanex-FNM-hpep170-BravoX1.pdf
hanex-FNM-hpep190-BravoX1.pdf hanex-FNM-hpep225-BravoX1.pdf
hanex-FNM-hpep250-BravoX1.pdf FNM Hybrid rendszer - Yachtmagazinban
 
FNM Diesel hajómotorok rajzai
hanex-FNM-AM60-1,9-invertTM345A.pdf hanex-FNM-AM60-1,9-invertTMC60.pdf
hanex-FNM-ATM100-invertTM345A.pdf hanex-FNM-ATM135-invertTM345A.pdf
hanex-FNM-HPE110-Alamarine-jet160.pdf hanex-FNM-HPE150-invertZF45A.pdf
hanex-FNM-HPE170-invertZF45.pdf hanex-FNM-HPE190-invertZF45A.pdf
hanex-FNM-HPE225-invertZF45A.pdf hanex-FNM-HPE250-invertZF45A.pdf
hanex-FNM-HPEP190-bravo1.pdf hanex-FNM-HPEP225-Bravo1.pdf
hanex-FNM-HPEP225-Bravo3.pdf hanex-FNM-HPEP250-Bravo1.pdf
hanex-FNM-HPEP250-Bravo3.pdf  

FNM diesel hajómotorok

Élenjáró technológia, kategóriájában a legjobb teljesítmény, üzemanyag-takarékos és csendes működés, ezek az FNM diesel hajómotorok jellemzői.
A Fiat legkorszerűbb, kifejezetten hajómotornak gyártott Common Rail Multijet direkt befecskendezős és változó geometriájú turbófeltöltős diesel motorjai teljesen megfelelnek az európai károsanyag kibocsátási előírásoknak.
A létező legjobb teljesítmény-súly aránnyal rendelkeznek. Méretük alkalmassá teszi a korszerűtlen benzin üzemű motorok cseréjére is, akár kedvtelési célú sporthajóról, akár professzionális munkahajóról van szó.

Az FNM Marine Diesel (Olaszország) hajótesten belüli hajómotor gyártó disztribútora, Magyarországon és Szlovákiában kizárólagos jogokkal a Hanex Kft.

FNM marine diesel engines

These environmentally friendly engines (fully compliant with the new European emission standards) offer comfortable cruising and benefit from low noise and vibration. Outstandingly compact designs and power to weight ratios, means that the FNM Diesel series engines are now a reality for a far wider range of pleasure boats and commercial applications. A variable geometry turbocharger, after-cooler and direct injection Common Rail Multijet fuel system combine to create impressive horsepower and torque.

Hanex Ltd. is distributor with exclusive right of the FNM Marine Diesel (Italy).

Közös nyomócsöves befecskendezés (common-rail) (forrás: autoslexikon)

A Fiat a kilencvenes évek közepére fejlesztette ki a common-rail, azaz közös nyomócsöves dízelmotort. Az UNIJET-rendszert 1997-ben az Alfa Romeo 156-osba építették be, és sikerét látva, a többi autógyár is megkezdte a felzárkózást.

Mérföldkő a common-rail rendszer megjelenése, mert a folyton szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások a hagyományos gázolajosokat leradírozták volna a színről, mely a dízelmotorok eltűnéséhez vezetett volna.

Az első generációs common-rail motorok hengerei egy közös, a hengersor mellett futó csőből kapják a gázolajat, amelyben a nyomás 600 és 1200 bar közötti. Ezt a hatalmas nyomást elektromos szivattyú tartja fenn, a hengerek mágnesszelepeit pedig a motorvezérlő computer irányítja. 2001-től a rendszer második generációjával a részletmegoldások finomodtak: a közös csőben akár 1600 bar feletti nyomás is kialakulhat, kettős elő-befecskendezéssel szelídítik az égést.

Turbófeltöltő (forrás: autoslexikon)

A motor teljesítményének növelését szolgáló megoldás.

Működési elve: egy turbinakerék a kipufogógáz energiáját felhasználva hajtja ugyanazon a tengelyen, de a bejövő levegő áramában elhelyezett kompresszor-lapátkerekét. Sűríti a beszívott friss levegőt és benyomja a hengerekbe, ezáltal a motorban több oxigén áll rendelkezésre az égéshez. E módszerrel növelhető a teljesítmény, a forgatónyomaték és a hatásfok is.

Korábban a teljesítménynövekedés volt a fő érv a turbófeltöltő alkalmazása mellett, ma azonban elsősorban az energiatakarékosság és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás. Fontos a vonóerő növekedése is.

Egyes dízelmotoroknál manapság olyan feltöltőket alkalmaznak, amelyekben a turbinák geometriája a motor terhelésével együtt változik, méghozzá a vezetőlapát átállításával. Ezek az úgynevezett változó geometriájú feltöltők.
Kínálatunkban a 110 lóerős modellel kezdődik a változó geometriájú feltöltő.

© Csendes Imre 2004-2012. Hanex Kft

  Kezdőlap / Home   |   Asso - Prestige   |   Grand Marine   |   Hagyományos hajók   |   hajómotorok   |   Hírek   |   Üzenet / Message  |   BANK instruction  |

© Csendes Imre 2004-2012. Hanex Kft   Kezdőlap / Home   |   Asso - Prestige   |   Grand Marine   |   Hagyományos hajók   |   hajómotorok   |   Hírek   |   Üzenet / Message  |   BANK instruction  |